سرویس چوب عروس

جهیزیه به چه معناست؟

جهیزیه به معنای خرید وسایلی ضروری برای شروع زندگی است. در خانواده های ایرانی خرید بیشتر وسایل جهیزیه به عهده ی خانواده ی عروس است اما این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده و به لحاظ قانونی چنین چیزی برای خانواده ی عروس اجبار نیست.  قانون این وظیفه را برای مرد قرار داده یعنی این وظیفه ی هر مردی است که برای شروع یک زندگی اقلام ضروری را تهیه کند.

 راهنمای خرید جهیزیه عروس

خیلی مهم است که چه نوع مبلی را  با چه سایزی برای خرید جهیزیه انتخاب می کنید، برای یک خانه با فضای  120 متر به پایین باید دقت داشته باشید که شما نمی توانید از مبل های استیل استفاده کنید. پس برای تکمیل سرویس مبلمان خود میتوانید از مبل های راحتی  با کیفیت بالا استفاده نمایید، چراکه مبل های راحتی و مدرن ظاهری جوانانه تر و منعطف تر را در دکوراسیون منزل شما به ارمغان می آورد.

پس برای خرید یک مبلمان خوب برای جهیزیه خود،  به کیفیت آن دقت نمایید ، تنها چیزی که مهم است این است که شما در عین زیبایی منزلتان با مبل های باکیفیت ، ظاهری آراسته و تا سالیان سال مرتب و به روز به فضای خود هدیه می دهید.

پس به شما پیشنهاد می کنم حتما برای خرید سرویس مبلمان جهیزیه خود در ابتدا به فضای منزلتان و نوع رنگ انتخابی و راحتی مبل و کیفیت آن دقت نمایید. چرا که انتخاب دکوراسیون هوشمندانه نشانه ذهن آموزش دیده ی شما در زمینه هنر و دکوراسیون است.

 

مشورت قبل از خرید جهیزیه ی عروسسرویس چوب عروس

 پیش از این که هر یک از وسایل را خریداری کنید بهتر است ابتدا درمورد مارک های موجود اطلاعاتی دریافت کنید. در سایت های مختلف ویژگی های هر یک گفته شده است اما ممکن است برخی از آن ها نا معتبر باشند. می توانید به دوستان و آشنایان مراجعه کنید و درباره ی وسایلی که خریداری کرده اند بپرسید. مطمئن باشید کسی که از محصولی استفاده کرده باشد بهتر از فروشنده ی آن کالا شما را راهنمایی خواهد کرد.

سرویس چوب شامل چه وسایلی می باشد؟

یکی از مهم ترین بخش های جهیزیه مربوط به سرویس چوبی است که زوجین باید آن ها را تهیه کنند. این وسایل را می توان تقریبا در همه جای منزل پیدا کرد. از جلوی در که جاکفشی قرار دارد تا اتاق خواب و پذیرایی و آشپزخانه. در ادامه لیستی از این موارد ذکر شده است:

سرویس چوب حال و پذیرایی:

مبلمان راحتی
مبلمان سلطنتی
میز جلوی مبلمان
عسلی
بوفه
میز تلویزیون
میز تلفن
استند
آینه کنسول
میز ناهار خوری برای مهمان
جا کفشی

سرویس چوب اتاق خواب:

 میز توالت یا میز آرایش
تخت
پاتختی
کنسول یا دراور
آینه قدی
سرویس چوب آشپزخانه:
میز ناهار خوری دم دستی
لازم به ذکر است که تمامی این اقلام صرفا به جهت تکمیل لیست و آگاهی شما عزیزان آورده شده است و خانواده ها می توانند بر اساس بودجه ی خود اقلامی را به این لیست اضافه یا از آن کم کنند.

نقش سرویس خواب در جهیزیه عروس

 bed set جز ضروریات لیست جهیزیه عروس است که حتما باید خریداری شود. بسیاری از عروس ها  دوست دارند در کنار سرویس خواب خود اکسسوری هایی نیز قرار دهند که البته به زیباتر شدن اتاق کمک می کند، اما بهتر است ابتدا تخت خریداری شود، سپس برای تهیه ی وسایل متفرقه اقدام کنید، زیرا سرویس تخت بیشترین فضا را اشغال می کنند و بیش از سایر وسایل مورد توجه قرار می گیرند.

مبلمان برای جهیزیه عروس

 مبلمان هم جز وسایلی است که مورد نیاز زندگی های امروزی است اما در خرید آن باید به مواردی مثل جنس، طرح، مدل، اندازه و… دقت کرد. توجه به هر یک از این موارد می تواند به هر چه بهتر زیبا تر شدن فضا کمک کند. برخی از زوجین برای نشیمن از دو سری مبلمان استفاده می کنند یکی راحتی برای استفاده ی روزانه و دیگری سلطنتی برای مهمانان، که البته امری کاملا اختیاری می باشد اما در صورتی که بودجه ی خرید هر دو را ندارید، پیشنهاد می کنیم تنها یک دست راحتی تهیه کنید زیرا هم برای مهمان و هم برای استفاده ی روزانه مناسب است.

میز ناهار خوری

 حتما پیش از این که میز ناهارخوری را خریداری کنید، به ابعاد منزل خود دقت کنید، به طور مثال اگر خانه شما حدود 60 متر مساحت دارد، بهترین گزینه یک میز ناهار خوری 6 یا 8 نفره می باشد و در صورتی که بزرگتر از این میزان باشد، بسیار دست و پا گیر خواهد بود.

میز کنسول

 ممکن است که میز کنسول در لیست ضروری ترین وسایل نباشد اما وجود آن جلوه ی بسیار خوبی به محیط پذیرایی و اتاق خواب می دهد. از میز کنسول می توان برای قرار دادن وسایلی مثل کتاب، عکس، گلدان، آینه و شمعدان و بسیاری دیگر از اکسسوری ها استفاده کرد. میز کنسول ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک مناسب فضایی خاص است، از جمله آن ها می توان به کنسول چوبی مدرن، کنسول چوبی کلاسیک، کنسول ام دی اف و کنسول همراه با آینه اشاره کرد که در ابعاد مختلف یافت می شوند.

ویترین چوبی

 ممکن است برخی ها با خود بگویند که ویترین چوبی دیگر منسوخ شده و استفاده ای ندارد اما طراحان ما با خلاقیت هایی که به خرج می دهند همیشه و در همه ی زمان ها جایی برای ویترین های چوبی پیدا می کنند. ویترین های چوبی در ابعاد و مدل های مختلف ساخته می شوند که بنا به نیاز، محیط، بودجه و سلیقه می توان آن ها را خریداری کرد.

استند چوبی

 یکی ار وسایلی که برای عروس خانم ها بسیار خاص می باشد و همیشه طرفدارن زیادی دارد استند چوبی است. استند های چوبی کارایی بسیار زیادی درمنازل دارند که در طرح ها و مدل های مختلف تولید می شوند و از آن ها می توان برای نگه داری وسایلی مثل گلدان، کتاب و… استفاده کرد.

میز تلویزیون

 خرید تلویزیون و میز تلویزیون اقلامی هستند که نمی توان از خرید آن ها منصرف شد و چشم پوشی کرد. میز تلویزیون ها نیز مانند سایر وسایل در طرح ها و مدل های مختلف طراحی و روانه ی بازار می شوند. هنگام خرید میز تلویزیون دقت کنید که سایر وسایل شما چه طرح و سبکی دارند، به طور مثال اگر سایر وسایل شما اسپرت هستند، حتما میز تلویزیونی خریداری کنید که با این سبک همخوانی داشته باشد.

پاتختی

 همان طور که از نام آن پیداست در کنار تخت قرار می گیرد که نیاز مبرمی به آن برای اتاق خواب دیده می شود. در صورتی که فضای اتاق خواب کوچک باشد می توانید یکی از پاتختی ها را استفاده کنید اما اگر جا به اندازه ی کافی وجود دارد، بهتر است هر دو را در کنار تخت قرار دهید. از پا تختی می توان به عنوان محلی برای نگه داری آباژور، قاب عکس، اکسسوری و… استفاده کرد.

کمد

 اگر در خانه ی جدیدتان کمد دیواری دارید، پس نیازی نیست که کمد تکی خریداری کنید زیرا اصراف در هزینه ها می باشد و احتمالا بلااستفاده خواهد بود اما اگر منزل شما کمد دیواری نداشت، کمدی را خریداری کنید که با ابعاد اتاق خواب همخوانی داشته باشد. علاوه بر آن باید مدلی باشد که بتوان با سایر وسایل مطابقت داد.

آینه قدی

 آینه قدی، از دیگر وسایلی است که در سرویس چوب عروس قرار دارد اما می توان از خرید آن صرف نظر کرد، البته این در صورتی است که در سایر نقاط خانه آینه ی بزرگی وجود داشته باشد. به طور مثال برخی ها آینه و کنسول خریداری می کنند یا بعضی از منازل بر روی درب کمد دیواری آینه ی قدی قرار دارد که در این صورت تهیه این قلم جنس از دوش شما بر داشته خواهد شد.
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *