پس از خرید یک سرویس خواب مناسب وقت آن رسیده تا چیدمان سرویس خواب را در اتاق تعیین نمایید. شاید این کار آسانترین بخش کار باشد اما به یاد داشته باشید این سرویس خواب است که مشخص می کند هر وسیله باید در کجای منزل قرار داشته باشد پس قبل از آنکه بقیه وسایل اتاق خواب را در جای خود قرار دهید ابتدا محل تخت را مشخص نموده و بقیه اجزای اتاق را بر اساس آن نظم و شکل دهید. جهت سرویس خواب باید متناسب با خروجی اتاق و پنجره باشد و سعی کنید بین تخت و پنجره فاصله ای هرچند اندک قرار داشته باشد.

چیدمان سرویس خواب

ما از خالی بودن دیوارها خوشمان نمی‌آید. در خلوت‌ترین اتاق‌ خواب‌ها هم حداقل یک یا دو تابلوی دیوارکوب پیدا می‌شود. بیشترمان دوست داریم که وقتی روی تخت خوابمان دراز کشیده‌ایم، چشممان به دیوارهای پر زرق و برق خیره شود. به‌همین دلیل کاغذدیواری‌هایی که نقش و نگار جذاب دارند،استیکر‌های دیواریو حتی قاب‌عکس‌ها و پوستر‌ها برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه تنوع این عناصر آن‌قدر زیاد شده است که هنگام طراحی اتاق خواب به مشکلی برنخواهیم خورد. برای هر سلیقه‌ای می‌توانیم مورد مناسبی را پیدا کنیم. البته معمولا در بین خانم ها، استیکرهای آینه‌ای و یا استیکرهایی که به شکل گل یا درخت هستند طرفداران بیشتری دارد. Hoop Art هم یکی از گزینه‌هایی‌ست که می‌تواند جایگاه خوبی سرویس خواب در اتاق‌ خواب‌ ، مخصوصا اتاق خواب نوجوان، داشته باشد. می‌توانیم این Hoop Artها را از بین انواعی که با پارچه‌های گلدار درست شده‌اند و یا پیام‌های جالبی رویشان گلدوزی شده‌است، انتخاب کنیم.

ما زمانی که بچه‌ سال‌تر هستیم اتاق خوابمان را با اسباب بازی‌هایمان پر می‌کنیم.  در بزرگسالی بیشتر اوقات خانم‌ها هستند که سالن خانه را دکور می‌کنند و هر گوشه را با وسایل و عناصر تزئینی آراسته می‌کنند. همین موضوع نشان دهنده‌ی علاقه‌ی شدیدمان به تزئینات فضایی‌ست که بیشتر زمانمان را در آن می‌گذرانیم. البته تزئینات معمولا بستگی به سلیقه و علایق فردی هرکس دارند. اما در هر حال بعضی از این عناصر هستند که اکثر ما را به‌وجد می‌آورند. به‌نظر من کوسن‌جزء جدانشدنی اتاق خواب هر خانه ای است. با تغییر سن و سالمان طرح این کوسن‌ها هم عوض می‌شود اما هرگز از فضای شخصی ما حذف نمی‌شوند. بیشترمان مخصوصا در سنین نوجوانی دوست داریم که فضا را با تابلو‌های عکس و پوسترها پر کنیم. فراموش نکنیم که خیلی از ما وابستگی شدیدی به یادگاری‌هایمان داریم، پس بد نیست اگر محلی هم برای قرار دادن آن‌ها در یک اتاق خواب و سرویس خواب در نظر گرفته شود. تماشای آن‌ها ما را خوش‌حال می‌کند. به‌جز این‌ها مجسمه‌ها، گلدان‌ها، لیوان‌های تزئینی و خلاصه هر آن‌چه که فکرش را کنید می‌تواند راهی به اتاق خواب ما باز کند. در آخر، آن‌چه مهم است، مملو از دکور بودن طراحی فضای اتاق خوابمان است.

ترکیب رنگ های سفید و سورمه ای، سبز و کرم، صورتی ملایم و طوسی روشن، سفید و خاکستری و آبی روشن، لیمویی و آبی آسمانی ؛ از ترکیب های پرطرفدار در بین چیدمان های مدرن و امروزی طراحان بزرگ هستند. رنگ سفید و کرم در اتاق به کودک حس امنیت را القا می کنند. رنگ لیمویی فضایی دنج و خودمانی در اتاق ایجاد میکند. آبی ملایم حس آرامش را جاری میکند و رنگ سبز به فضا طراوت و نشاط می بخشد. سرویس خواب هرکدام از ترکیب رنگ های پیشنهادی را که انتخاب میکنید این نکته را در نظر داشته باشید که این اصول رنگ شناسی را باید در تمام جزئیات اتاق به کار ببرید و یک هارمونی ملایم در بین تمامی عناصر اتاق جاری کنید.

هنگامی که در بین سرویس خواب و کمد های رنگارنگ و جذاب راه میروید و در مجلات اینترنتی یا کاتالوگ ها دکوراسیون های اتاق نوزاد را ورق میزنید و از زیبایی این تخت های کوچک دلتان ضعف می رود؛ به چندین ماه آینده ای نه چندان دور که فرزندتان شروع به راه رفتن می کند، فکر کنید. فرزندتان باید بتواند به راحتی از تخت خودش پایین بیاید و در عین حال هنگام خواب باید محافظی در اطراف او باشد تا از آسیب های احتمالی سرویس خواب جابه جایی در هنگام خواب و بازی در امان باشد.

همچنین در عرض چند سال بعد نیاز نباشد به خاطر تعویض سرویس خوابی که دیگر برای او کوچک شده، مجبور شوید تمام دکوراسیون اتاق را از نو تهیه کنید و متحمل هزینه ی دوباره ای شوید. انتخاب سرویس خواب هایی بزرگتر یا مربعی شکل می تواند تا چندین سال مناسب فرزندتان باشد.این سرویس خواب ها دارای دستگیره هایی هستند که می توانید آنها را به راحتی نصب کنید و در صورتی که مایل نبودید محافظ ها را از تخت جدا کنید.

اگر فرزند شما به رنگ آبی علاقه مند است و دوست دارید اتاقش حال و هوایی جذاب تر داشته باشد می توانید برای رو تختی از رنگ فیروزه ای استفاده نمایید.رنگ فیروزه ای در کنار صورتی و زرد دارای انرژی بیشتری است و حال و هوایی جذاب پیدا می کند. رنگ فیروزه ای را می توان هم در دکوراسیونهای سنتی و کلاسیک و هم در دکوراسیونهای مدرن سرویس خواب به زیبایی استفاده کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *