اتاق خواب کودک تنها فضایی برای خوابیدن نیست بلکه دکوراسیون مکانی برای انجام کارهای مدرسه ,گوش کردن به موسیقی ,بازی کردن ,دراز کشیدن کف اتاق ,ملاقات با دوستاشون و پذیرایی از اوناست. پدر و مادرای عزیز باید فضایی رو برای کودکانشون در نظر بگیرن که پاسخ گوی تمام این فعالیت ها یا دست کم بخش عمده ای از اونا باشه تا برای چند سال نیازی به تغییر دکوراسیون نداشته باشن. اثاثیه و لوازم اتاق باید متناسب با سن بچه باشه و بهتره از وسایلی استفاده کنین که به راحتی قابل تغییر باشه و به گفته ی ساده تر انعطاف پذیر باشه چون علاقه ی بچه ها اغلب تغییر میکنه و اینجوری شما میتونین با یه سری تغییرات کوچیک مثل تغییر رنگ اون وسیله یا اضافه کردن بعضی تزئینات به وسیله ,اونو برای شرایط جدید متناسب کنید.

رنگ مناسب اتاق کودک
رنگ ها تاثیرات زیادی در روحیه ی انسان دارن و برای کودکان که روحیه ی حساس تری دارن تاثیر رنگ هم به مراتب بیشتر میشه. رنگ ها میتونن حس شادی ,ناراحتی ,سرزندگی رو به آدم القا کنن. سعی کنید برای اتاق کودک از رنگ هایی استفاده کنین که بچه ها بهش علاقه مندن و اینطور نباشه که حتما اتاق دخترا صورتی رنگ و اتاق پسرا آبی باشه. شاید کودک شما عاشق رنگ زرد ,نارنجی یا قرمز باشه!

طرح های شاد برای اتاق خواب کودک
دیوارهارو میشه با استفاده از برچسب های رنگی و شکل های مختلف طراحی و تزئین کرد! برای پرده های اتاق هم میتوان از شکل ها و طرح های کارتونی استفاده کرد.

شما حتی میتونین روی دیوار اتاق خواب کودکتون یا بالای سرویس خواب اون یه تخته سیاه یا مقوای بزرگ به رنگای مختلف بچسبونین و فضایی رو ایجاد کنین که بچه ها بتونن روی اون نقاشی بکشن و حتی با این کار اونا واسه اتاق خودشون یه تابلو طراحی میکنن و باعث شکوفایی استعدادشون میشه و همچنین دیگه نمیخواد نگران کثیف شدن بقیه ی دیوارا باشین چون اینجوری بچه ها یاد میگیرن که از محدوده ی قانونی که براشون مشخص کردین خارج نشن./ سرویس خواب

مرتب کردن و دسته بندی لوازم اتاق کودک توسط خودش
پدر و مادرای عزیز میتونن علاوه بر کمدی که برای اتاق کودک تهیه میکنن از قفسه هایی با رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کنن و روی دیوار اتاق کودک نصب کنن تا بچه ها بتونن لوازم دوست داشتنی خودشونو داخلش بذارن مثل اسباب بازی ها ,کتاب و یا حتی لباساشون. با این کار شما میتونین دسته بندی و مرتب کردن وسایلو به کودکتون آموزش بدین و اجازه بدین که هرطوری دوست داره اتاق خودشو مرتب کنه. حتما توجه کنین که این قفسه ها روی دیوارها محکم شده باشن و دارای در شیشه ای نباشن چون برای کودکان خطرناکه.

قفسه دیواری اتاق خواب کودک
پیشنهاد برای اتاق خواب های دو نفره
معمولا برای خیلیا پیش میاد که به خاطر آپارتمان نشینی و داشتن خونه های کوچیک و جمع و جور دو تا بچه با هم یه اتاق داشته باشن. در این مواقع باید حتما از هر دو کودک نظر خواست تا به بهترین طراحی و چیدمان برای اتاق رسید. در این شرایط میتونین از ترکیب رنگ ها کمک بگیرین و از تختای دو طبقه یا تاشو استفاده کنین تا برای بقیه ی فعالیت های کودک هم فضای کافی باشه. اگر کودکان شما یکی دختر و دیگری پسر است بهتره که از رنگ ها و تم های خنثی استفاده کنید.

فراموش نکنین که در تمام مراحل چیدمان اتاق خواب کودک حتما از خود کودک کمک بگیرید و وسایلی رو انتخاب کنید که کودک از برخورد با اون لذت ببره./ bed set

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *