نکاتی که قبل از انتخاب سرویس خواب باید بدانید

 وسایلی که در قسمت های مختلف خانه قرار می‌گیرند تاثیر زیادی در هدفی که قسمت‌های مختلف خانه دنبال می‌کند دارد. به طور مثال قسمت نشیمن جایی است که افراد می‌خواهند مهمانی ها و دورهمی های خود را در آن تجربه کنند و مبلمانی که برای این قسمت خریداری می شود باید به گونه ای باشد که این هدف را محقق کند. / انتخاب سرویس خواب

در اتاق خواب ها سرویس خوابی که خریداری می شود باید به نحوی باشد که افراد بتوانند از اجزای مختلف این سرویس خواب استفاده مطلوب را داشته باشند و تخت خوابی که در این سرویس خواب ها قرار داده می شود باید طوری باشد که افراد از استفاده و خوابیدن در آن احساس آرامش داشته باشند و علاوه بر آرامش، سلامتی آنها هم مدنظر گرفته شود.

همچنین دیگر اجزای سرویس خواب مثل کمد، آینه، پاتختی و غیره باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند و نهایت رضایتمندی را از استفاده از این ابزار داشته باشند و برای اینکه رضایت افراد به صورت کامل به دست بیاید لازم است که قبل از اینکه اقدام به خرید سرویس خواب برای اتاق خواب خود داشته باشند یک سری نکات را بدانند و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید و جستجو برای خرید سرویس خواب کنند تا خرید مطمئن تری را انجام دهند و از هزینه‌ای که بابت این خرید می‌پردازند راضی باشند و مدت زمانی که لازم است برای آنها کار کند و دوام داشته باشد.

 انتخاب سرویس خواب
انتخاب سرویس خواب

شخصیت هر فضایی با وسایلی که در آن قرار می گیرد مشخص می شود و در یک خانه وجود مبلمان و میز و تخت خواب باعث شخصیت دادن به آن فضا می‌شود. با توجه به شخصیتی که برای هر خانه‌ای در نظر می‌گیرید مبلمانی که برای آن تهیه می‌کنید باید متناسب با نیاز آن باشد. در آشپزخانه گاز و سینک و یخچال نقش بسیار پر اهمیتی را در بین سایر وسایل دارند و در اتاق های نشیمن این جزوه های اصلی کاناپه ها و مبل ها هستند و نهایتاً در هر اتاق خوابی تختخواب است که حکم مهم ترین بخش آن اتاق را دارد.

پس اگر در انتخاب هر کدام از آن مواردی که گفته شد دقت کافی به خرج داده نشود ممکن است هدف شما که رسیدن به زیبایی و آسودگی است محقق نشود و به جای اینکه این وسایل کاربردی باشند باعث می شود که به شکل یک وسایلی مزاحم در خانه شما تبدیل شود. در این مقاله سعی داریم که نکاتی که لازم است شما برای انتخاب تخت خواب ها بدانید و آگاه باشید را به شما بگوییم. / انتخاب سرویس خواب

تخت ها جزو عنصر های اصلی هر اتاق خوابی هستند و در کنار آن ها وسایل دیگر هم مثل کمد ها و مبل ها اهمیت خودشان را دارند ولی در نظر داشته باشید که در هر دکوراسیونی برای هر فضایی لازم است که همه ابزار و وسایل با هم هماهنگی و همخوانی داشته باشند.

این به این معنا نیست که حتما تمام وسایل یک جنس و یک رنگ داشته باشد بلکه ما صحبت از سبک و هارمونی می کنیم. یعنی شما می توانید در سبک کلاسیک مدل های مختلفی که نزدیک به هم هستند را انتخاب کنید و رنگ‌های مکمل را هم انتخاب کنید و یک دکوراسیون اتاق خواب جذاب داشته باشید و اینگونه نباشد که در کنار تخت مدرن و راحتی پاتختی کلاسیک قرار دهید. بهتر است هر وسیله‌ی جذابیت و زیبایی خودش را داشته باشد و هر وسیله ای به صورت تک تک هم به چشم بیاید.

تخت خواب های جادار برای ذخیره سازی در اتاق خواب

اگر شما در خانه ای زندگی می کنید که فضای کوچکی در اختیارتان است لازم است در خرید مبلمان و تخت خواب ها هوشمندانه برخورد کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید. مثلا اگر در اتاق خواب خود تخت خواب قرار دهید که زیر آن کشو دارد می توانید هم از تخت خواب استفاده کنید و هم فضای محیطی که آن اشغال می‌کند را از دست ندهید و وسایل خود را در آن کشوها به صورت منظم و طبقه بندی شده قرار دهید. از اینگونه تخت‌ها که باعث استفاده حداکثری از فضا می شود و نظم زیادی به محیط می دهند هم در اتاق بزرگتر ها و هم در اتاق کودکان می شود استفاده کرد.

انواع تخت خواب های کم جا و تاشو برای منازل کوچک

وقتی صحبت از فضاهای کوچک کردیم بهتر است تخت خواب های تاشو را فراموش کنیم زیرا این گزینه ها در محیط های کوچک می تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد و اتاق خوابی که اینگونه تخت ها در آن قرار می گیرد ظاهر متفاوت و جذابی را خواهد داشت که شما می توانید در مواقع مورد نیاز از این تخت ها استفاده کنید و هر وقت آنها را لازم نداشتید جمع کنید و از فضای زیر آن برای سایر فعالیت های خود استفاده کنید.

پارچه ها همیشه حس لطافت را به اتاق خواب و دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما می دهند و اگر سعی کنید در اتاق خواب ها مخصوصاً اتاق خواب های کودکان از پارچه ها زیادتر استفاده کنید لطافت بیشتری به محیط بخشیده اید./ انتخاب سرویس خواب

مثلاً تخت خواب های تمام پارچه ای می توانند باعث شوند که اتاق خواب شما و فرزندانتان لطافت و راحتی بیشتری را به همراه داشته باشد.

 انتخاب سرویس خواب
انتخاب سرویس خواب

تخت خواب های کلاسیک مناسب اتاق خواب های کوچک

همیشه و در همه موارد سعی کنید متناسب با نیاز و شرایطی که پیش روی شماست خرید را انجام دهید مثلا در اتاق خواب شما باید تخت خوابی قرار بگیرد که دقیقا متناسب فضای اتاق خواب شما باشد و اگر اتاق خواب شما کوچک است بهتر است تختی که در آن قرار می‌گیرد تاج کوتاهی داشته باشد تا تمام فضا و دید چشم شما را پر کند و فضا باز تر به نظر برسد.

فضای بازتر در اتاق خواب به کمک تخت خواب های کم ارتفاع

وقتی که می خواهید یک تخت خواب خریداری کنید لازم است که حتما ارتفاع آن را در نظر داشته باشید. تخت خواب هایی که ارتفاعشان زیاد است باعث می شود که اتاق شما کوچکتر به نظر برسد و تاثیر زیادی در دکوراسیون اتاق خواب شما خواهد داشت. ممکن است گاهی شما برای لباس پوشیدن لازم باشد روی تخت بنشینید و اگر تخت شما خیلی بلند باشد پاهای شما آویزان می شود و باعث می شود حس خوبی نداشته باشید و اذیت شوید پس لازم است ارتفاع تخت حتما متناسب باشد.

پشتی و کوسن های جذاب روی تخت خواب شما

همه تخت خواب ها یکسری پشتی هایی را در خود دارند که اگر این پشتی‌ها نرم باشد خیلی بهتر است و باعث می‌شود وقتی که شما می‌خواهید مثلاً کتابی را مطالعه کنید یا یکسری کارهای خود را چک کنید و به آن تکیه دهید آرامش بیشتری داشته باشید.

رنگ های تاثیر گذار در دکوراسیون اتاق خواب

تخت خواب ها در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید و ساخته شده اند که این رنگ ها اهمیت زیادی در تخت خواب دارند و اگر تخت خواب شما به نحوی خریداری شود که هماهنگ با دکوراسیون اتاق خواب باشد زیبایی دو چندان می شود بهتر است تخت خواب های انتخاب کنید که رنگ های زیادی در طراحی آن به کار نرفته باشد زیرا اصول فنگ شویی می گوید که این قضیه آرامش اتاق شما را خواهد گرفت.

 انتخاب سرویس خواب
انتخاب سرویس خواب

شلف و طبقه های کاربردی کنار تخت خواب

لازم نیست که تخت خواب ها کنار خودشان میزهای پاتختی داشته باشند که یک فضایی را هم از اتاق می گیرند چرا که همیشه گفته‌ایم که بهتر است از دیوارها استفاده کنیم و فضای کف اتاق را تا جایی که ممکن است شلوغ نکنید.

پس می توانید یک سری شلف هایی روی دیوار نصب کنید که ارتفاعش پایین باشد و حکم همان میزهای پاتختی را برای شما داشته باشد و این کار از نظر قیمت هم مقرون به صرفه است.

روکش و ملحفه های زیبا در اتاق خواب

بهتر است بدنه اصلی تخت خواب های شما رنگ خنثی و ساده ای داشته باشد با ملحفه های رنگی و کوسن هایی که طرح های شادی دارند این یک نواختی و سادگی را بشکنید. شما می‌توانید هر چند وقت یکبار دکوراسیون اتاق خواب را با استفاده از همین رو تختی ها و روکش ها عوض کنید و هزینه زیادی را هم متحمل نشوید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *