آشنایی با انواع تخت خواب

از وسایل ضروری هر منزل، بخصوص اتاق خواب‌ها، bed است. این وسیله‌ی کاربردی که معمولاً در هر شبانه روز حداقل ۷ ساعت را جهت استراحت روی آن می‌گذرانیم، باید ویژگی‌های منحصربفردی داشته باشد. معمولاً زوج‌های جوان در ابتدای شروع زندگی‌شان دغدغه‌های خرید وسایل منزل را دارند که از مهمترین آنها می‌توان به تخت خواب اشاره کرد. حال آنکه خانواده‌هایی نیز هستند که درصدد تهیه تخت خواب برای فرزندان‌شان می‌باشند.

لازم به ذکر است که خرید تخت خواب نوزاد نسبت به خرید این وسیله برای دیگر سنین، از حساسیت بیشتری برخوردار است. با این حال آیا با خصوصیات یک تخت خواب مناسب آشنا هستید؟ ما در ادامه شما را با انواع تخت خواب آشنا خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم نکات خوبی را برای خرید این وسیله‌ی کاربردی در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی با انواع تخت خواب
آشنایی با انواع تخت خواب

انواع تخت خواب و آشنایی با انواع تخت خواب

انواع تخت خواب نوزاد

طبیعتاً با توجه به اهمیت محافظت از نوزادانی که تازه به دنیا آمده اند، توصیه می‌شود که تخت خواب‌های استفاده شده برای این رده از سنین، از حفاظ یا نرده برخوردار باشد. در این صورت اطمینان خاطر والدین از حفظ سلامت کودکان کاملاً برقرار خواهد بود. ضمناً خانواده ها توجه داشته باشند که اگر اتاق کودک‌شان کوچک است می‌توانند از تخت‌های چرخ‌دار استفاده کنند تا هر زمان که لازم شد، تخت را به حال یا اتاق دیگری جابجا کنند.

لازم به ذکر است که تخت خواب‌های کودک که در حال حاضر در بازار موجود است تطابق پذیری‌شان با سنین نوزاد کاملاً وجود دارد، این یعنی با بالا رفتن سن نوزاد جای نگرانی برای خرید دوباره تخت خواب وجود نخواهد داشت.

double bed

تخت خواب‌های دو نفره بیشترین فروش را دارند. این گونه تخت‌ها با سبک‌های مختلفی ساخته می‌شوند. از جمله‌ی این سبک‌ها می‌توان به سبک فانتزی، سلطنتی، کلاسیک یا مدرن اشاره کرد. برای خرید هر کدام از سبک‌ها باید ویژگی‌های خاص هر کدام را در نظر بگیرید. البته قبل از انتخاب، در نظر گرفتن متراژ و حالت اتاق نیز می‌تواند به شما کمک کند. از مواردی که به زیبایی تخت خواب‌های دونفره کمک می‌کند دارا بودن تاج تخت می‌باشد.

تخت خواب دو طبقه

معمولاً تخت خواب های دو طبقه را برای اشغال نکردن بیش از اندازه‌ی فضا در نظر می‌گیرند. این اتفاق هم اکثراً در خوابگاه‌ها یا محیط‌های عمومی صورت می‌پذیرد. تخت های دو طبقه از روی هم قرار گرفتن دو تخت ایجاد شده و به وسیله‌ی پایه‌ی محکمی به هم چفت می‌شوند. انتخاب تخت خواب دو طبقه برای خانواده‌هایی که دو پسر و یا دو دختر دارند اما اتاق مجزایی برای اختصاص دادن به هر یک ندارند هم کاربرد دارد.

تخت خواب چوبی بزرگسال | فروشگاه اینترنتی سرویس چوبی و تخت خواب ماکاچوب
انواع تخت خواب

تخت خواب تاشو

برای اتاق خواب‌هایی که فضای کمی دارند، بهترین انتخاب استفاده از تخت خواب‌های تاشو است. استفاده از فضا در زمان بیداری بعد از جمع شدن تخت خواب به سمت دیوار دست خانواده ها را برای انجام دیگر کارهای ضروری در اتاق باز نگه می‌دارد. در نظر داشته باشید که جنس این‌گونه تخت خواب‌ها از ام دی اف فشرده خواهد بود. طرح و مدل این‌گونه تخت خواب‌ها را می‌توانید با توجه به دکوراسیون اتاق در نظر بگیرید.

تخت خواب بادی

به دلیل آنکه استفاده از این تخت خواب‌ها آسودگی خیال را در پی خواهد داشت ممکن است برای افراد مختلف در اولویت خرید باشد. در واقع تخت خواب بادی دقیقاً مثل تخت های معمولی است، تنها تفاوت آنها جنس ساخت‌ تخت بادی می‌باشد که از فنر یا الیاف خواهد بود که درون آنها از هوا پر شده و سپس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. معمولاً به دلیل مخمل بودن تخت خواب‌های بادی حمل آن نیز آسان بوده و براحتی با پمپ باد، از هوا پر خواهد شد.

مبل تخت خواب شو

بعضی از مدل مبل‌ها هستند که کاربرد چند منظوره دارند. در واقع برای منازلی که فضا آنقدر وجود ندارد تا وسایل مهمی مانند تخت، مبل و … به طور جداگانه تهیه شوند، استفاده از مبل های چند منظوره توصیه می‌شود. این مدل از مبل‌ها به تخت تبدیل می‌شوند و بعد از استفاده می‌توان دوباره آنها را به حالت اولیه‌شان ( یعنی مبل یا کاناپه ) تبدیل کرد. این‌گونه مبل تخت خواب شو را باید از مراکز مخصوص به خود تهیه نمایید.

تخت خواب سلطنتی

یکی از انواع تخت خواب ها که می تواند به زیبایی اتاق نیز کمک کند، تخت خواب‌های سلطنتی است. این نوع از تخت ها در دو مدل بدون ستون و ستون‌دار قابل تهیه هستند. معمولاً جنس آنها از چوب است و بر روی ستون‌ها و حتی بدنه‌شان منبت کاری شده است. در نظر داشته باشید که تخت‌های مدل سلطنتی نسبت به دیگر انواع تخت‌ها گران‌تر خواهند بود.

تخت خواب فرفوژه

نوع دیگری از تخت خواب ها فرفوژه نام دارد که بسیار سبک هستند و حمل و نقل آن‌ها بسیار آسان است. این گونه تخت ها برای اجاره نشین‌ها که مجبور به رفت و آمد هستند مناسب خواهد بود. با توجه به اینکه تخت های فرفوژه از مقاومت خوبی برخوردار هستند، براحتی دچار شکستگی و پوسیدگی نخواهند شد. طرح‌های این نوع از تخت خواب که با فلز کار می‌شود از ظرافت و زیبایی چشمگیری برخودار است. لازم به ذکر است که اجزای تخت خواب فوفوژه براحتی از هم جدا خواهند شد.

تخت خواب یک و نیم نفره

این نوع تخت نیز بیشتر بوسیله‌ی مادر و فرزندان استفاده خواهد شد. ابعاد تخت و خواب یک و نیم نفره به طور تخمینی در حدود ۱۴۰ در ۲۰۰ است. ناگفته نماند که افراد قدبلند نیز می‌توانند از این تخت خواب استفاده کنند چرا که فضای خوبی را برای استراحت بهتر در اختیار این‌گونه افراد قرار می دهد.

تخت خواب کینگ

بزرگترین اندازه برای تخت خواب را تخت‌های دو نفره کینگ دارند. این گونه تخت ها نیز برای افرادی مناسب است که در خواب زیاد غلت میزنند و یا زوج هایی که فرزندان کوچک‌شان روی یک تخت می‌خوابند.

تخت خواب کوئین

طبق آمارها پرفروش ترین تخت خواب‌ها را می توان به این نوع از تخت‌ها اختصاص داد. دلیل این امر نیز استاندارد بودن سایز آن است که براحتی برای این تخت می‌توان روتختی تهیه کرد. سایز تخت خواب کوئین در حدود ۱۴۰ در ۲۰۰ است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *