تخت خواب چوبی دو نفره | فروشگاه اینترنتی سرویس چوبی و تخت خواب ماکاچوب

نگهداری از تخت خواب چوبی

اتاق خواب مهم‌ترین مکان برای کسب آرامش در هر منزلی است و تخت خواب نیز مهم‌ترین بخش اتاق خواب محسوب می‌شود. قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین انواع تخت‎ خواب، wooden bed است که از گذشته مورد توجه قرار داشت و این علاقه مندی تا به امروز نیز ادامه دارد و تخت‎ خواب های چوبی هنوز محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند.

از آنجایی که این وسیله در طول شبانه روز بسیار مورد استفاده قرار می‎گیرد، پس نگهداری از تخت‎ خواب چوبی نیز به طبع اهمیت زیادی در راحتی و آسایش ما خواهد داشت. این کار موجب می‌شود تا بتوان عمر این محصول را افزایش داد و از استراحت کردن روی آن لذت برد.

تخت ‎خواب های چوبی انواع مختلفی دارند که نگهداری هر کدام از آن‎ها نیز متفاوت است. با یادگیری اصول صحیح مراقبت و نگهداری از تخت ‎خواب چوبی می‎توانید برای مدت طولانی‌تری از این محصول استفاده کنید.

نگهداری از تخت خواب چوبی
نگهداری از تخت خواب چوبی

نگهداری تخت ‎خواب چوبی

در نگهداری تخت‎ خواب چوبی باید نکاتی را در نظر گرفت که یکی از مهم‌ترین آن‎ها توجه به جنس چوب به کار رفته در این است. از انواع چوب ها در ساخت تخت ‎خواب استفاده می‎شود که نگهداری از هر کدام از آن‎ها متفاوت است و هر کدام از انواع چوب ها ویژگی خاص خود را دارند و با محیط‎های مختلفی سازگار هستند. به طور مثال در هنگام خیس شدن، آب و رطوبت زیاد در برخی از چوب‎ها سریع‌تر نفوذ کرده و این امر سبب باد کردن محصول و فرسودگی آن می‎شود.

پس سعی کنید از جنس مرغوب متناسب با شرایط محیطی زندگی خود استفاده کنید تا نگهداری تخت‎ خواب چوبی شما راحت‌تر و عمر آن افزایش یابد.

نگهداری از تخت خواب چوبی
نگهداری از تخت خواب چوبی

نکات مهم در نگهداری تخت ‎خواب چوبی

نکات کاربردی و مهمی که در نگهداری تخت خواب‎ چوبی حائز اهمیت هستند عبارت‌اند از:

  • برقراری تعادل دما و رطوبت در محیط منزل برای نگهداری از چوب اهمیت زیادی دارد. تغییر مداوم دما در نگهداری تخت خواب چوبی بسیار مؤثر است، زیرا این تغییر مداوم باعث ایجاد ترک‎خوردگی در چوب تخت ‎خواب می‎شود.
  • تخت ‎خواب را نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار داد، زیرا نور خورشید باعث رنگ پریدگی چوب می‎شود.
  • در نگهداری تخت‎ خواب چوبی برای پاک کردن چوب تخت‎ خواب باید از پارچه زبر و خشک استفاده نشود، زیرا باعث ایجاد خط و خراش بر روی تخت ‎خواب می‎شود.
  • هنگام جا به جا کردن تخت ‎خواب نباید آن را به روی زمین کشید و حتماً سعی کنید آن را بلند کرده و بعد جا به جا کنید.
  • جهت نگهداری تخت ‎خواب چوبی پاک کردن مداوم آن بسیار خوب است ولی توجه داشته باشید که هنگام پاک کردن از پارچه‌ای نم دار و آغشته به سرکه استفاده کنید، اما قبل از استفاده آن را کاملاً فشار دهید تا خیس نباشد و روی چوب تخت ‎خواب لکه ایجاد نکند.
  • جهت از بین بردن لک‎ه ای روی تخت‎ خواب چوبی خود می‎توانید از روغن زیتون و الکل استفاده کنید  و خطهای به وجود آمده بر روی آن را از بین ببرید. استفاده از این ترکیبات مثل روغن زیتون و لیمو نیز باعث درخشندگی و براقیت چوب می‎شوند.
  • برای اینکه عمر چوب تخت ‎خوابتان افزایش پیدا کند، سعی کنی به آن رطوبت دهید. رطوبت دادن با خیس کردن متفاوت است. آب باعث خراب شد چوب می‎شود، اما بخار آب برای چوب مفید است. زیرا باعث نرمی و زیبایی چوب می‎شود. اما سعی کنید در این کار زیاده‌روی نکنید.
  • جهت از بین بردن جای ضربه بر روی چوب نیز می‎توانید از پارافین استفاده کنید. این کار باعث ترمیم و محو شدن تراش‎های ایجاد شده روی چوب می ‎شود.
نگهداری از تخت خواب چوبی
نگهداری از تخت خواب چوبی

نگهداری تخت خوب چوبی در مقابل حشرات چوب

نگهداری تخت ‎خواب چوبی و نظافت مداوم این محصول برای جلوگیری از تجمع حشرات در چوب اهمیت زیادی دارد. سوسک ها و موریانه ها و حشرات چوب همیشه جاهای کثیف را جهت تخم گذاری و زندگی استفاده می‎کنند. به همین دلیل برای نابودی و جلوگیری از ورود این حشرات به داخل چوب ها و نگهداری تخت‎ خواب چوبی خود باید به طور مرتب آن را گردگیری و تمیز کنید و سعی کنید زیر تخت خوابتان آلودگی جمع نشود. دستمالی را به آب و مایع شوینده آغشته کرده و چوب های تخت خواب خود را با آن تمیز کنید.

همچنین جهت نگهداری تخت‎ خواب چوبی خود در صورت مشاهده حشرات باید سریعاً آن را از بین ببرید زیرا نفوذ حشرات به درون چوب باعث پوسیدگی و از بین رفتن چوب می‎شود. برای از بین بردن حشرات تخت ‎خواب چوبی خود را سم‎پاشی کنید.

تعمیر تخت خواب چوبی

یکی از نکات خوب و مزایایی که محصولات چوبی دارند این است که قابلیت تعمیر داشته و هنگام خرابی می‎توان آن‎ها را تعمیر کرد. به طور مثال در هنگام ضرب دیدگی، بادکردگی و ترک خوردگی به منظور نگهداری تخت خواب ‎چوبی و افزایش عمر آن می‎توان آن را به افراد متخصص و ماهر در این زمینه مراجعه کرده و با بیان مشکلات به وجود آمده سعی در رفع آن‎ها نمود. با انجام این کار شما می‎توانید از افزایش خرابی و بروز مشکلات بیشتر برای تخت ‎خواب خود جلوگیری کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *