معرفی انواع تخت خواب

یکی از اهداف مهم تخت خواب رسیدن به آرامش و راحتی در هنگام استراحت می باشد که باعث ایجاد یک حس خوشایند در افراد می‌شود. برای خرید یک تختخواب مناسب می‌بایست تمامی استانداردهایی را که در ذهن دارید و آن را ایده‌آل می‌دانید رعایت کنید. ما قصد داریم در این مقاله در مورد انواع تختخواب های موجود در بازار مطالب مهمی را برای شما قرار دهیم. طیف‌های مختلفی از جنس ، نوع و اندازه تختخواب در بازار وجود دارد که هرکدام ممکن است بنا به سلیقه شما متفاوت باشد. اگر می‌خواهید تخت خواب مناسب خریداری کنید بهتر است این مقاله را از دست ندهید.

تختخواب سورتمه‌ای شکل

تختخواب‌های سورتمه ای شکل به دلیل شباهت ظاهری آن به سورتمه به این نام معروف می باشد. یک تخت خواب معاصر بوده که چهره‌ای جسورانه در طراحی آن دیده می شود. معمولاً چنین تخت هایی را به‌صورت سفارشی برای مشتریان آماده می کنند چرا که به‌صورت کلی مخاطبان این نوع تخت ها زیاد نبوده و کشش کافی در بازار برای خرید این نوع محصولات وجود ندارد.

از لحاظ ساختاری با مشاهده تختخواب چهره‌ای کاملاً متفاوت را مشاهده می کند اما تمامی استانداردهای به‌کار رفته در کالا به‌خوبی رعایت شده است. به‌صورت کلی می‌‌توان بیان کرد این نوع تخت ها در کنار مبل های دیگر ظاهر مناسبی داشته و قابل ست کردن می باشد. این سبک از تختخواب منحصراً از چوب ساخته شده و برای خانه‌های مدرن که دارای دکوراسیون لوکس می باشد مناسب است.

معرفی انواع تخت خواب
معرفی انواع تخت خواب

 

تخت خواب دو طبقه با کاربری خاص

تختخواب دو طبقه با کاربری خاص از انواع دیگر تختخواب های می‌باشد که در مکان‌هایی مانند خوابگاه‌ها، مدارس یا دانشگاه‌ها و یا حتی محیط‌های نظامی دیده می‌شود. اما باید بدانید این نوع تخت ها با انواع تختخواب ها تفاوت زیادی دارد.

کارایی این مدل در محیط های مشخص و عدم اشغال فضای عرضی اتاقی بوده که برای مکان‌های ذکر شده قابل استفاده می‌باشد. ساختار و اجزای این تختخواب شامل قسمت بالایی و با ستون هایی می باشد که تخت را بر روی پایه‌ها نگه داشته و به کمک نردبانی که در یکی از طرفین قرار گرفته است تردد بر روی آن را هموار می‌ شود.

هدف از تولید این‌گونه تخت خواب‌ها ذخیره کردن فضای افقی اتاق می‌باشد و می‌‌توان با تعبیه کمد یا قفسه به جای نفر دوم از هدر رفتن محیط اتاق توسط یک وسیله غیرضروری جلوگیری شود.

تخت خواب زیر شیراوانی

تختخواب زیر شیراوانی از انواع دیگر تخت خواب‌های موجود در بازار می‌باشد که به شکل محدودی تولید شده است. از لحاظ ظاهری این طرح نیز مانند تختخواب‌های دونفره عمودی بوده و کارایی مشابهی دارد. تفاوت این تختخواب با تختخواب دونفره در این می‌باشد که در قسمت پایین تختخواب زیر شیراوانی خبری از تخت برای نفر دوم و یا کمد یا محل نگهداری لوازم نیست.

چیزی که وجود دارد یک تخت در ارتفاع نسبتاً زیاد برای پیشگیری از نازک شدن فضای زیر تخت است که با نردبانی می‌‌توان به آن دست پیدا کرد. از طرفی این مبل به شما این امکان را می‌دهد که از اتاق خود بیشترین استفاده را ببرید.

تخت خواب متحرک

تختخواب متحرک علاوه بر ایجاد تنوع در چیدمان کمک فراوانی به صرفه‌جویی هوشمندانه در فضای فضای اتاق خواب شما خواهد کرد. تخت متحرک از یک جفت تخت تشکیل شده‌است، بخش اول آن ثابت بوده و ساکن است که امکان جدا شدن از قسمت متحرک را دارا می باشد. اما بخش دوم قسمت چرخ‌دار روی تخت می باشد، نیاز به یک تخت مکمل داشته و به‌تنهایی کاربرد ندارد.

محبوبیت بالای این مدل در بین افرادی است که دارای سبک‌های مدرن می باشند. یکی از امکاناتی که در این تخت گنجانده شده است امکان جابجایی راحت تخت خوب بدون نیاز به کمک شخص دیگر می باشد که باعث محبوبیت این تخت شده است.

تخت خواب نوزاد

تختخواب نوزاد به عنوان یکی از تختخواب‌های زیبا و لذت‌بخش برای والدین محسوب می شود. شما برای خرید تختخواب نوزاد می بایست دقت کنید. ارتفاع تخت یکی از نکاتی است که در هنگام انتخاب می‌بایست به آن دقت داشته باشید چرا که اگر کودک توانایی حرکت داشته باشد پس از خروج غیرمنتظره دچار آسیب نگردد. مورد دیگر استفاده از جنس‌های مرغوب در تخت خواب نوزاد بوده که باعث می‌شود کودک دچار حساسیت نشده و به راحتی بر روی تخت استراحت کند.

از دیگر بخش‌هایی که در تختخواب کودک گنجانده شده است بخش نگهداری لباس‌های کودک و همچنین اسباب‌بازی‌های وی می‌باشد که یکی از نکات مثبت آن محسوب می شود.

تخت خواب سایه بانی

تختخواب سایه بانی شباهت زیادی به تخت‌های سلطنتی داشته و مانند آن از چهار سمت نگهدارنده به منظور تقسیم بار سقف و محلی برای نصب پرده‌های اطراف وجود دارد. تفاوت‌هایی بین تخت خواب سایبانی و سلطنتی وجود دارد که می‌‌توان از آن به سایبان اشاره کرد.

تخت سایه بانی همان‌طورکه از نام آن پیداست دارای سایه بان بوده و برای محیط های باز بسیار مناسب می باشد چرا که باعث ایجاد یک حس باستانی شده و بسیار متفاوت است. وجود پرده های حریر و توری شکل موجود در تخت خواب سایه بانی باعث ایجاد جنبه‌های زیبا شده و برای مقابله با حشرات نقش محافظت کننده را ایفا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *