تخت خواب چوب راش

تخت خواب چوب راش
تخت خواب چوب راش

چوب راش چیست؟

راش از خانواده چوب­ های فاگاسه است و ده گونه مختلف را شامل می­شود. این درخت در کشورهای مختلف از جمله ایران رشد کرده و در شرایط محیطی مناسب تا 80 الی 100 متر بلند می­شود.  یکی از مهم­ترین شاخصه­های چوب راش رنگ منحصربه ­فرد آن است. رنگ کرم مایل به صورتی به همراه دانه­های خالدار آن باعث می­شود که تخت خواب این جنسی با انواع دکوراسیون­های منزل تناسب داشته باشد.

با توجه به اینکه راش نسبتا سنگین و سخت است در صنعت ساخت مبلمان و تخت خواب بسیار پرکاربرد است. این چوب به­خوبی شکل می­گیرد و خوش تراش است. همچنین روند خشک ­شدن آن سریع است و می­توان در کمترین زمان از آن برای ساخت اقلام مختلف چوبی استفاده کرد.

اجزای تخت خواب چوب راش

یکی از مهم­ترین نکات در خرید تخت خواب چوب راش دقت به پایه­ های آن است. پایه­ های این نوع تخت­ ها با چوب راش بسیار براق و زیبا و محکم ساخته می­شود. همچنین از پشم گوسفند برای پر کردن داخل پایه استفاده می­کنند تا استحکام و زیبایی آن بیشتر شود. در بخش پایه تخت خواب چوب راش می­توان از پارچه­ های رنگی برای تنوع در رنگ­بندی تخت‌خواب استفاده کرد.

قیمت تخت خواب چوب راش با طرح متنوع باعث جذب مشتریان زیادی شده است زیرا این تخت خواب در عین استحکام فوق­العاده، خوش قیمت است.

6 مزیت سرویس خواب از جنس چوب راش

خرید تخت خواب چوب راش به علت مزایای زیاد آن می­تواند انتخاب بسیار هوشمندانه­ای باشد. در این بخش به بررسی 6 مزیت عمده چوب راش که این چوب را برای ساخت تخت خواب مناسب می­کند می­پردازیم:

1. انعطاف­ پذیری

اولین مزیت این چوب انعطاف­پذیری آن است اگر به دنبال تخت خواب منحنی شکل هستید لازم است خرید تخت خواب چوب راش را در اولویت قرار دهید. این جنس چوب بسیار چکش­خوار است و برای ساخت تخت و مبلمان و هر شکل خاص چوبی مناسب است.

2. دوام زیاد

چوب راش غیرمتخلخل است و چگالی بالا و سطح مستحکمی دارد. این ویژگی­ها باعث می­شود تخت خواب چوب راش دوام زیادی داشته و بسیار دیر خراب شود و در برابر خراش و بریدگی و فشار بادوام باشد.

3. ضربه­ گیر

چوب راش ضربه­گیری قوی است و در برابر فشار و وزن بالا تحمل خوبی دارد همین ویژگی می­تواند نشان دهد که چرا از این چوب برای ساخت تخت خواب استفاده می­شود. با توجه به قیمت تخت خواب چوب راش این محصول می­تواند انتخاب معقولانه­ای باشد.

4. اقتصادی

قیمت تختخواب چوب راش در مقایسه با دیگر چوب­های سخت مقرون ­به­صرفه و مناسب است. از این رو خرید تخت خواب چوب راش می­تواند انتخابی اقتصادی و مناسب باشد.

تخت خواب چوب راش
تخت خواب چوب راش

5. تعمیر و نگهداری آسان

الوارهای چوب راش طی سال­ها به کمترین تعمیر یا نگهداری نیاز دارد اما اگر اتفاقی برای تخت خواب چوب راش بیفتد تعمیر آن ساده و شدنی خواهد بود.

6. بدون بو

بوی برخی چوب­ها مشتریان را از خرید تخت خوابی چوبی منصرف می­کند اما چوب راش بدون بو است و سطحی صاف و تمیز دارد که به افراد حس خوبی می­دهد.

دکوراسیون اتاق با تخت خواب چوب راش

معمولا با تخت خواب چوب راش رنگ پارچه­های روی تخت خنثی و ساده انتخاب می­شود تا زیبایی چوب بیشتر نمایش داده شود. برخی چوب­ها در رنگ طوسی و رنگ­های گرم هستند اما زیبایی رنگ چوب راش بسیار خاص و زیباست.

قبل از خرید تخت خواب چوب راش می­توانید اتاق را با کاغذ دیواری­های گل­دار و ساده بپوشانید و تخت را در مرکز اتاق قرار دهید. به خاطر داشته باشید که تخت­ خواب­های این سبکی نمای اتاق را شیک و کلاسیک می­کند و راحتی و دوام آن کیفیت محصول را نیز تضمین خواهد کرد.

تخت خواب چوب راش
تخت خواب چوب راش

چوب راش در ایران

اگر به تخت خواب­های قدیمی دقت کرده باشید خواهید دید که دوام و استحکام زیاد آن­ها به علت چوب به­کار رفته در آن یعنی چوب راش است. چوب راشی که در کشور ما در ساخت مبلمان و سرویس خواب استفاده می­شود عموما از ترکیه یا گرجستان وارد می­شود. البته کشور ایران نیز چوب­های راش زیادی دارد اما تحت حمایت جنگلداری است و بیشترین چوب راش موجود از طریق کشور ترکیه تأمین می­شود. چوب­های فراوری شده در کشور برای ساخت تخت خواب چوب راش، کفپوش، مبلمان و… استفاده می­شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *