تخت خواب مناسب برای دیسک کمر

تخت خواب هایی که مخصوص کمر درد هستند باید در وهله اول ارتفاع استانداردی داشته باشند. به طوری که زمان رفتن به رختخواب به ستون فقرات شما فشاری وارد نشود و در هنگام برخاستن نیز به راحتی پاهای شما به زمین برسد.‌ پس برای خرید تخت خواب های مخصوص دیسک کمر باید زمان نشستن شما در قسمت لبه تخت حتماً زانوها زاویه 90 درجه داشته باشند. از این رو شما نمی توانید هر مدل تخت خوابی را با ارتفاع دلخواه انتخاب کنید.

تخت خواب مناسب برای دیسک کمر
تخت خواب مناسب برای دیسک کمر

استانداردترین تخت خواب برای دیسک کمر

از آنجایی که فشارهای ناشی از کمر درد می تواند موجب دردهای عصبی در ساق پا شود. پس لازم است تا برای کاهش این دردها کیفیت خواب خود را با خرید سرویس خواب های مخصوص دیسک کمر بالا ببرید. اما در هنگام خرید سرویس خواب جوان یا بزرگسال برای کاهش کمر درد توجه داشته باشید که سطح تخت خواب شیب مناسبی داشته باشد.

چون زمانی که در حالت خوابیدن تخت خواب شما شیب ملایمی به جلو داشته باشد قطعاً فشار کمتری روی دیسک های کمر وارد می شود. حتی سعی کنید تخت هایی را انتخاب کنید که قابل تنظیم هستند یا اینکه تکیه گاه های خوبی برای بالش دارند. چون این مدل تخت ها می توانند امکان خم شدن شما به سمت جلو را راحت تر از سایر تخت خواب ها فراهم کنند.

مطلوب ترین تخت خواب برای کمر درد

تخت هایی که برای کاهش دردهای ناشی از آرتروز و کمر درد مناسب هستند نه خیلی سفت هستند و نه زیاد حالت متحرک دارند. معمولاً تخت های میله فلزی یا فرفورژه ای نمی توانند گزینه مناسبی برای شما باشند چون پیچ و مهره این مدل تخت ها بعد از مدتی شل می شود بنابراین لازم است تا مدام در حال سفت کردن میله های تخت باشید.

به طور استاندارد بهترین مدل تخت خواب برای دیسک کمر باید به گونه ای باشد که در جهات مختلف بتواند از ستون فقرات پشتیبانی کند. پس تخت خوابی برای کمر درد مناسب است که علاوه بر شیب ملایم هیچ گاه قسمت میانی تخت خواب حالت فرو رفتگی نداشته باشد. از طرفی دارای لبه های محکمی باشد تا در هنگام برخاستن بتوانید به راحتی از لبه های تخت کمک بگیرید.

تخت خواب مناسب برای دیسک کمر
تخت خواب مناسب برای دیسک کمر

مناسب ترین تشک تخت خواب برای کمر درد

اگر شما از عارضه دیسک کمر رنج می برید باید حتماً در هنگام خرید سرویس خواب خود از تشک های طبی خاص که بدون فنر هستند استفاده کنید. چون تشک های طبی که مخصوص افراد مبتلا به کمر درد می باشند مجهز به اسفنج هایی با چگالی بالا هستند؛ بنابراین به راحتی وزن بالا را تحمل می کنند.

البته در زمان تهیه تخت خواب برای دیسک کمر مدل هایی را انتخاب کنید که همراه با یک تشک خوب باعث تشدید کمر درد شما نشود. سعی کنید زاویه های تخت مورد نظر شما طوری باشد که باعث وضعیت نامناسبی در حالت قرار گرفتن بدن شما نشود. چون در زمان خوابیدن اگر ستون فقرات با برخی از اندام های بدن هم راستا نباشد نه تنها کمر درد شما کاهش پیدا نمی کند بلکه بعد از بیدار شدن خستگی زیادی را در عضلات خود احساس خواهید کرد.

تخت خواب مناسب برای دیسک کمر
تخت خواب مناسب برای دیسک کمر

سخن پایانی

انتخاب تخت خواب برای دیسک کمر تأثیر زیادی در کاهش کمر درد دارد‌ چون انحناهایی در قسمت کمر و گردن هر فردی وجود دارد که طراحی یک تخت خواب استاندارد می تواند وضعیت مناسبی را در طول خواب در این قسمت ها ایجاد کند. در نهایت با قرار دادن حالت بدن شما در جهت های ایده ال تا حد زیادی دردهای ناشی از آرتروز و کمردرد را کاهش دهد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *