انتخاب مناسب مدل تخت خواب

زمانی که به انواع مختلف مدل تخت خواب فکر می‌کنیم راحت بودن و آرامش داشتن و به وجود آمدن حس مطلوب در زمان خوابیدن از اولین مواردی است که به آن فکر می‌شود. هر فردی در ذهن خود استانداردهای تخت خواب ایده آل را متصور می‌شود.

 

انتخاب تخت خواب مناسب در زندگی روزمره بسیار حائز اهمیت می‌باشد. تمامی انسان ها یک سوم از زندگی خود را بر روی تخت خواب سپری می‌کنند که نشان دهنده اهمیت تخت خواب مناسب می‌باشد. راحت بودن و سلامتی از دیگر عواملی است که بر اهمیت تخت خواب تاکید دارد.

متریال مورد استفاده در تخت خواب:

کالای خواب از تنوع بسیار زیادی برخوردار است زیرا از متریال مختلفی در ساخت آن برای عرضه به بازار استفاده می‌شود که به خاطر تفاوت در نوع متریال، ویژگی های متفاوتی به وجود می‌آید. برای مثال تخت خواب با متریال MDF به خاطر وزن کم قابلیت جابه‌جایی آسان دارد. از دیگر ویژگی هایی که تفاوت متریال ساخت به وجود می‌آورد می‌توان به دوام و مقاومت یا بالا بردن زیبایی در چیدمان تخت خواب اشاره کرد در نتیجه در خرید تخت خواب باید به تناسب نیاز خود به متریال مورد استفاده توجه کرد.

قیمت تخت خواب:

هنگام خریداری تخت مورد نظر باید مناسب ترین تخت خواب را با توجه به نیاز خود خریداری نمود و قیمت را مبنای خریداری قرار ندهیم. قیمت تمام شده بر حسب راحتی یا متریال مصرفی و…. تغییر می‌کند. از دیگر موارد مورد توجه، تضمین و گارانتی برند می‌باشد.

 انواع مدل تخت خواب:

تخت خواب های دو نفره:

این نوع تخت خواب ها معمولا از قسمت هایی با قابلیت جدا شدن از یکدیگر طراحی شده‌اند که با قلاب های مخصوص و بست به همدیگر وصل می‌شوند.بدنه‌ی تخت ها اغلب از چوب طراحی شده و قسمت های مرتبط با زمین از استحکام بالایی برخوردار هستند.

سرویس خواب عروس | فروشگاه اینترنتی سرویس چوبی و تخت خواب ماکاچوب
مدل تخت خواب

پایه ی تخت خواب ها دست کم ارتفاع ۱۵ سانتی متری از سطح زمین دارند تا جابه جایی و تغییر اندازه به سهولت انجام شود و فضایی جهت ذخیره سازی وسایلی که کمتر استفاده می شوند مثل لباس های اضافه ایجاد می‌شود.این تخت خواب ها بسیار پرطرفدار هستند و فضای بهینه‌ای را اشغال می‌کنند. تخت خواب دو نفره آروچ از بهترین تخت خواب های دو نفره با سایزی استاندارد است.

تخت چوبی ساده:

از پرطرفدارترین نوع تخت به شمار می‌آیند و می‌توان از رنگ های مختلف روی تخت چوبی استفاده کرد. در تخت های چوبی میتوان از تخته های فوقانی به شکل منحنی یا صاف استفاده نمود زیرا چوب ها از تنوع بالایی برخوردار هستند به عنوان نمونه تخت خواب یک‌نفره آچیلا به لطف داشتن تنوع رنگی و با داشتن کشوهای متعدد سبب ایجاد فضایی برای قراردادن البسه و سایر اقلام برای اتاق‌های کوچک می‌شود .

تخت فلزی:

تخت های فلزی اغلب در مکان های مدرن و صنعتی به کار گرفته می شوند. از ویژگی های این نوع تخت میتوان به میتوان به ظاهر خاص و متفاوت و استحکام بالا اشاره کرد.

تخت خواب های متحرک:

مدل تخت خواب
مدل تخت خواب

این نوع تخت به وجود تنوع در چیدمان کمک می‌کند و باعث صرفه جویی بهینه در فضاهای غیر قابل استفاده در اتاق خواب می‌شود. تخت خواب های متحرک از دو بخش ثابت و چرخدار تشکیل می‌شوند که بخش ساکن قابلیت جداسازی از بخش دوم را دارد و همچنان خصوصیت تخت خواب بودن را حفظ خواهد کرد ولی بخش چرخدار به تنهایی کاربرد ندارد .

این تخت در خانه های با چیدمان مدرن طرفداران زیادی دارد و جزو اولویت های اول علاقه مندان به این سبک می‌باشد زیرا میتوان به راحتی از قابلیت جابه‌جایی بدون نیاز به فرد دیگر استفاده نمود و در نظر سنجی ها جزو موارد اول علاقه‌مندی ثبت شده است. از جمله عوامل قابل اهمیت در انتخاب کردن می توان به تمیز کردن زیر تخت و جابه‌جایی اقلام زیر تخت اشاره کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *