نورپردازی یکی از مهم ترین موارد در طراحی یک فضای زیبا و اصولی می باشد . اینکه یک فضا چگونه دیده شود ارتباط مستقیمی با نوع ، شدت و نحوه ی نور پردازی آن محیط دارد به همین دلیل انتخاب دقیق و درست نوع و مکان قرار گیری نور بسیار مهم است .دراین مقاله با نقش لوستر در دکوراسیون داخلی و هرآنچه لازمست تا درمورد آن بدانید آشنا خواهید شد.

نور پردازی نه تنها یکی از ارکان کلیدی برای ایجاد یک فضا است بلکه نقش بسیار مهمی در زیبا سازی دکوراسون و چیدمان مکان های مختلف نیز دارد . لوستر های لوکس سقفی ، آباژور های مجسمه دار ، دیوار کوب های رنگی و حتی چراغ های پایه کوتاه رو میزی همگی مواردی از نورپردازی هستنند که به زیبا سازی محیط ما کمک می کنند.

هنگامی که یک فضا را به زیبایی دکور کرده و همه وسایل را می چینید حالا دیگر وقت آن است که با یک نور پردازی زیبا و خاص فضای خود را منحصر به فرد کنید . مهم نیست فضایی که شما دکور کرده اید به سبک کلاسیک ، روستیک و یا مدرن باشد ، در هر صورت نور پردازی بخش مهمی از روح فضای شمابه خود اختصاص می دهد.

لوستر ها یکی از زیبا ترین المان های دکوراسیون داخلی می باشند که نه تنها زیبایی و شکوه خاصی دارند بلکه نور مناسبی را نیز برای فضای شما فراهم می کنند. یک لوستر مناسب برای فضا شما می توانند به راحتی نقطه برتر فضای شما بوده و تمامی چشم ها را به خود خیره کند .لوستر ها در انواع مختلف : کریستال دار ، فلزی ، شیشه ای و غیره  مناسب تمامی سبک های دکوراسیون می باشند اما نکته مهم در نصب این المان های  زیبا آن است که دقت شود در جای مناسب و با ارتفاع مناسب نصب گردند.

 

استفاده از لوستر با سایز مناسب یکی ار ارکان مهم نورپردازی است . برای آنکه بتوانید به راحتی یک لوستر با سایز مناسب را برای اتاق خود انتخاب کنید در اینجا یک فرمول ساده و راحت را به شما آموزش می دهیم .

ابتدا طول و عرض فضای مورد نظر خود را به واحد فوت تبدیل کنید ( هر ۶۰ سانتی متر یک فوت است ) سپس طول و عرض را با یکدیگر جمع کنید . عدد حاصله اندازه مناسب  لوستر شما به اینچ است ( هر اینچ ۲٫۵۴ سانتی متر است ).

به عنوان مثال یک اتاق ۱۰ در ۱۴ فوت نیاز به یک لوستر ۲۴ اینچی دارد .

البته این فرمول برای فضای نهار خوری استفاده نمی شود زیرا در فضای نهار خوری لوستر باید در بالای میز نهار خوری قرار بگیرد و اندازه ی آن باید حدود نصف و یا دو سوم عرض میز نهارخوری باشد. اگر در فضای نهار خوری از بزرگ ترین ابعاد ممکن برای لوستر استفاده می کنید حتما ارتفاع نصب لوستر را بلند کنید و آن را نزدیک سقف نصب کنید تا بزرگی آن خللی در زیبایی فضای طراحی شده شما ایجاد نکند.

اگر فضا به شما اجازه می دهد بهتر است لوستر شما از تمامی دیوار های پیرامونی و حتی همگی المان های دکوراسیون حداقل یکصد و چهل سانتی متر فاصله داشته باشد . البته این مقوله در فضاهای کوچک امکان پذیر نمی باشد اما برای سایر فضا ها یک اصل کمک کننده می باشد.

لوستر های پر کار کلاسیک را به علت اینکه فضای بصری زیادی را به خود اختصاص می دهند ،در ارتفاعی بالا تر از اندازه ی نرمال نصب لوستر ها نصب کنید تا هم چشم نوازی لوستر شما بیشتر شود و هم فضای شکیل تری داشته باشید.

بهتر است فاصله ی لوستر با میز نهارخوری حدود ۷۵ تا ۹۰ سانتی متر باشد تا هم میز و چیدمان روی میز شما را به زیبایی روشن کند و هم از احتمال برخورد سر با لوستر جلوگیری شود .

در یک فضای نسبتا بزرگ بهتر است به جای استفاده از یک لوستر بزرگ از دو لوستر کوچک تر استفاده شود  تا فضای شما خاص تر دیده شود .

لوستر ها نه تنها برای فضای پذیرایی و نشیمن زیبا هستند بلکه برای فضای ورودی ، اتاق خواب ، دفترکار و حتی آشپزخانه نیز زیبا و مناسب اند .

همیشه یک لوستر هم راستا با سبک فضای شما لوستر مناسب نیست. گاهی یک لوستر طراحی شده ی پر کار در یک فضای مدرن و یا یک اوستر فلزی در یک فضای پر از اثاثیه آنتیک چشم ها بیشتر به خود خیره می کند .

نکته آخر اینکه حتما برای لوستر های خود از پریز دیمر دار استفاده کنید تا بنا به خواست و موقعیت موجود بتوانید مقدار نور لوستر خود را تنظیم کرده و فضایی پر نور و نشاط و یا آرام و رمانتیک خلق کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *