برای انتخاب تخت خواب مناسب اولین مساله مهم، این است که چه کسی قرار است از آن استفاده کند. تخت خواب بزرگ راحتی شما را تضمین می‌کند ولی باید به ابعاد اتاق‌خوابتان هم توجه کنید. یک تخت بزرگ می‌تواند تمام فضای اتاق را بگیرد و رفت و آمد شما را مشکل کند. پس در زمان خرید و انتخاب تخت، اول به جثه فرد استفاده‌کننده و بعد به ابعاد اتاق‌خواب توجه کنید. برای امتحان‌ اندازه تخت باید در نظر گرفت که شخص به راحتی بتواند در آن دراز بکشد و فضای کافی در بالای سر و قسمت پایین تخت داشته باشد. تخت‌های دو نفره نیز باید به‌ اندازه‌ای بزرگ باشد که هر دو در آن احساس راحتی کنند.
اگر چاق هستید یا در خواب زیاد غلت می‌زنید و حرکت می‌کنید بهتر است تختی با عرض 110 سانتی‌متر انتخاب کنید. تخت‌های دو نفره هم باید عرضی بین 135 تا 150 سانتی‌متر داشته باشند. بهتر است طول تخت خواب یک نفره برای جوانی بلند قد 2 متر باشد. برای بزرگسالانی با جثه متوسط، طولی به‌ اندازه 190 سانتی‌متر کافی است. ابعاد تخت‌های کودکان و نوزادان هم به سن و قد کودک بستگی دارد.
برای چیدمان تخت خواب هم باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. تخت را باید در اتاق به گونه‌ای قرار دهید که قسمت سر به سمت دیوار باشد تا خارج شدن و داخل شدن از آن راحت باشد. قسمت بالایی تخت هم که معمولا مرتفع‌ترین بخش تخت خواب است و همان قسمت سر یا قسمت بالش می‌شود، می‌تواند جدا یا چسبیده به دیوار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *